موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان راه‌اندازی ۶۰۵ پویش مردمی برای کاشت درخت در خراسان رضوی رمزگشایی از ۲۹ فقره سرقت کابل های برق در طرقبه شاندیز  ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در قوچان + تصاویر (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعتراف تکان دهنده سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت شتابزدگی و عجله؛ علت ۸۴ درصد از حوادث برقی خراسان رضوی جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ آمار بالای پوسیدگی دندان در کودکان ایرانی | ۲۰ توصیه مهم و کاربردی برای مراقبت از دندان کودک دلایلی که موجب تلخی دهان می‌شود + راهکار‌هایی برای رفع آن با تغییر رنگ زبان‌تان، بفهمید که چه بیماری دارید زمان برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی اعلام شد معمای پرونده خونین برادرکشی در مشهد (۱۱ اردیبهشت) معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد+سند سارق انباری خانه‌ها دستگیر شد جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رئیس سازمان غذا و دارو: توزیع مواد ضدعفونی در داروخانه‌ها

  • کد خبر: ۲۰۱۷۹
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
رئیس سازمان غذا و دارو: توزیع مواد ضدعفونی در داروخانه‌ها
رئیس سازمان غذا و دارو در بخشنامه ای شرکت‌های پخش منتخب را به تحویل اقلام ضدعفونی صرفا به داروخانه ها ملزم کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمدرضا شانه‌ساز در بخشنامه‌ای تمامی شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی، محصولات ضدعفونی کننده و فراورده های آرایشی و بهداشتی دستورالعمل توزیع محصولات ضدعفونی کننده دارای مجوز تولید موقت را ابلاغ کرد.

وی افزود: همچنین شرکت‌های پخش گزارش روزانه دریافتی توزیع و فروش خود را به اداره کل دارو ارسال کنند، تعیین مناطق دارای اولویت توزیع نیز بر عهده اداره نظارت بر امور دارو خواهد بود.

در این بخشنامه آمده است: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و به منظور ساماندهی و نظارت بهینه بر توزیع، محصولات شرکت هایی که در شرایط کنونی کشور و به منظور پیشگیری از گسترش و مقابله با بیماری ویروس کرونا، مجوزهای موقت تولید ژل و محلول های ضدعفونی کننده دست را از سازمان غذا و دارو دریافت کرده‌اند،  از طریق ۱۶ شرکت پخش سراسری توزیع می شوند.

وی افزود: تمام شرکت هایی که مجوز موقت تولید فرآورده‌های ژل و انواع محلول های ضدعفونی کننده دست ساز را دریافت کرده اند و همچنین تولیدکننده های دارای پروانه که اداره کل دارو آنها را ملزم به توزیع داروخانه ای برای همه یا بخشی از محصولات آنها کرده است، باید فقط از طریق پخش های معرفی شده به توزیع در سطح داروخانه های کشور اقدام کنند.

شانه ساز تاکید کرد: شرکتهای پخش مکلف به تحویل اقلام ضدعفونی کننده فقط به داروخانه ها هستند، بر این اساس در صورت مشاهده موارد خارج از چهارچوب تعریف و ابلاغ شده و برابر مقررات اقدام خواهد شد.

 این دستورالعمل شامل فرآورده های بیمارستانی نمی شود و اقلام ویژه بیمارستانی و مراکز درمانی در مسیر ویژه خود همانند گذشته با اعمال تغییراتی اندک توزیع خواهند شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->